Διατροφή

ΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

kapoioi-anthrwpoi-trwne-kai-adunatizoun-pws-ginetai-auto

Το να χάσουμε κιλά ίσως είναι πιο εύκολο από ό,τι πιστεύουμε. Αφού αποκωδικοποιήσουμε τη σχέση μας με το φαγητό και εντοπίσουμε τις αιτίες που μας παχαίνουν, αυτό που χρειάζεται είναι να δώσουμε ώθηση στον μεταβολισμό μας και να υιοθετήσουμε νέες διατροφικές συμπεριφορές.

Στο άκουσμα της λέξης «δίαιτα» σας έρχονται στο μυαλό όροι όπως «πείνα», «στερήσεις», «απαγορεύσεις»; Τότε μάλλον έχετε λάθος οπτική. Οι ειδικοί σήμερα συνιστούν ισορροπημένα διατροφικά προγράμματα, που περιλαμβάνουν τροφές από όλες τις ομάδες. Η «τέλεια» δίαιτα, όμως, δεν φτάνει για να αδυνατίσουμε. Το μυστικό είναι η αλλαγή της διατροφικής μας συμπεριφοράς. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει αρχικά να ανακαλύψουμε τη σχέση μας με το φαγητό και να βελτιώσουμε τα τρωτά σημεία. Παράλληλα, είναι σημαντικό να εντοπίσουμε τι άλλο μας παχαίνει πέρα από το φαγητό και να δώσουμε σημασία στην αύξηση του μεταβολισμού μας. Μικρά μυστικά στα ψώνια, στην κουζίνα και στην έξοδο μπορούν επίσης να διευκολύνουν την επιτυχία της δίαιτάς μας.

Η περίοδος της δίαιτας δεν συνεπάγεται απαραιτήτως στερήσεις και θυσίες. Το να χάσουμε βάρος και να διατηρηθούμε στα νέα μας κιλά μπορεί να γίνει μια εύκολη διαδικασία αν ακολουθήσουμε τα παρακάτω μικρά μυστικά.

ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ

  • Αντί για χυμούς, φρούτα εποχής, τα οποία μπορούμε να στύψουμε και να πιούμε ακόμα και σε συνδυασμό.
  • Άφθονα λαχανικά εποχής.
  • Γάλα ελαφρύ.
  • Τυριά, όπως κότατζ, μυζήθρα ή κίτρινα τυριά με χαμηλά λιπαρά.
  • Δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Ψωμί ολικής άλεσης για τοστ.
  • Φέτες βραστής γαλοπούλας.
  • Κρέατα, όπως φιλέτο ή σουβλάκι από στήθος κοτόπουλου ή γαλοπούλας, μπον φιλέ από μοσχάρι ή ψαρονέφρι από χοιρινό.
  • Ψάρια άπαχα (π.χ. μπακαλιάρος).
  • Γλυκά (π.χ. μαύρη σοκολάτα, ζελέ).
  • Μυρωδικά και μπαχαρικά, που αντικαθιστούν το αλάτι.

Στο παρακάτω link υπάρχει σχετική παρουσίαση.

https://projeqt.com/kiritsi/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7/s-1645098/l

Οι 7 πιο εθιστικές τροφές: εσύ θα ξεκολλήσεις;

Οι επιστήμονες έχουν ανακαλύψει ότι ορισμένες τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά και ζάχαρη μπορούν να είναι περισσότερο εθιστικές και από την κοκαΐνη.
Τροφές- εθισμός
Ο εθισμός σχετίζεται με τον τρόπο που ενεργοποιούνται οι αισθητήρες της απόλαυσης στον εγκέφαλό σου. Ένας άνθρωπος με φετιχισμό ή εμμονή στο σεξ θα βιώσει την ίδια εμπειρία με ένα εθισμένο στην κοκαΐνη ή κάποιον εθισμένο στο πρόχειρο φαγητό. Γιατί; Επειδή αυτές οι δραστηριότητες κάνουν τους νευρώνες μας να πυροδοτούν τα κέντρα της απόλαυσης στον εγκέφαλό μας, οδηγώντας στην έκκριση των “ευτυχισμένων ορμονών”, όπως η ντοπαμίνη και η σεροτονίνη. Σε μία πρόσφατη έρευνα που έγινε από έναν Αμερικανό νευρο-φυσικό, ανακαλύφθηκε ότι τα μπισκότα oreo μπορούν να είναι τόσο εθιστικά όσο η κοκαΐνη! Ιδού, λοιπόν, οι ένοχοι για τον διατροφικό εθισμό που μπορεί να βιώνεις:
1. Τα τσιπς και οι ξηροί καρποίΤο αλάτι υπάρχει φυσικά σε πολλά φαγητά, αλλά όταν προστίθεται με τεχνητό τρόπο σε αυτά μπορεί να σε οδηγήσει στην καταστροφή. Οι υπερβολές στο αλάτι μπορούν να σε κάνουν να εθιστείς σε αυτό, επειδή κάνουν το φαγητό να έχει καλύτερη γεύση, κάνοντας στο μυαλό σου το συνειρμό περισσότερο αλάτι= περισσότερη γεύση. Όμως, όταν τρως ένα σάντουιτς με αλμυρό μπέικον, μπορεί να ενεργοποιείται το κέντρο της απόλαυσης στον εγκέφαλό σου, αλλά, κάνεις κακό στα νεφρά σου, οδηγώντας σε έλλειψη καλίου, κράτηση νερού και υψηλή αρτηριακή πίεση. Απόφυγε, λοιπόν, τους ξηρούς καρπούς, τα πατατάκια και γενικά τις πολύ αλμυρές τροφές και πρόσθεσε μία μπανάνα στην καθημερινή διατροφή σου, για να εξουδετερώσεις το περισσευούμενο αλάτι στο σώμα σου.
chips-1467-gallarge
2. Η σοκολάταΌταν, βέβαια, συνδυάζεις το αλάτι με τη ζάχαρη, τότε ο εγκέφαλός σου κατακλύζεται από σεροτονίνη και ντοπαμίνη, δημιουργώντας ένα πρόσκαιρο αίσθημα ευφορίας. Τελικά, όμως, μόλις φύγει η ευχάριστη αυτή αίσθηση θα μείνεις με υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου να σε προκαλούν να φας ακόμα περισσότερο. Είναι τρομακτικό αν σκεφτείς ότι οι βιομηχανίες πίσω από τα ταχυφαγεία κάνουν αληθινά πειράματα για να βρουν τους καλύτερους συνδυασμούς σε λίπος, ζάχαρη και αλάτι, ώστε να σε κάνουν να πηγαίνεις εκεί συνέχεια! Προσοχή, λοιπόν, να τα βλέπεις μόνο από μακριά!
sokolata-1467-gallarge
3. Μη σε ξεγελούν οι τροφές με την ένδειξη “χαμηλά λιπαρά”Οι μπάρες δημητριακών, τα κράκερ, οι ρυζογκοφρέτες και άλλες παρόμοιες τροφές, μπορεί να έχουν χαμηλά λιπαρά αλλά δεν έχουν απαραίτητα και χαμηλά επίπεδα ζάχαρης, αλατιού, αριθμών Ε ή συντηρητικών που μπορεί να είναι εξαιρετικά εθιστικά. Από άποψη ψυχολογίας, μπορεί να συνηθίζεις να τρως μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές τις τροφές μόνο και μόνο επειδή θεωρούνται “καλές” για το σώμα σου. Απόφυγέ τις εντελώς ή προσπάθησε να φτιάξεις πιο υγιεινές παραλλαγές τους μόνη σου για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
bar-1467-gallarge
4. Το παγωτόΜάθαμε να αγαπάμε το παγωτό από παιδιά όταν μας το αγόραζαν οι γονείς μας την αρχή της άνοιξης. Κάποιοι επιστήμονες, όμως, υποστηρίζουν ότι ο εθισμός στη ζάχαρη ξεκινά από τη γέννησή μας, καθώς το μητρικό γάλα είναι πολύ γλυκό. Περίεργο; Όταν καταναλώνουμε τροφές με ζάχαρη το αίμα μας ανταποκρίνεται στέλνοντας σήματα στο πάγκρεας για να παράγει ινσουλίνη. Άρα, πολλή ζάχαρη= πολλή ινσουλίνη= αποθήκευση λίπους! Όχι μόνο θα εθιστείς, λοιπόν, στη ζάχαρη αλλά θα παχύνεις κιόλας εξαιτίας αυτής. Ακόμα, θα έχεις μια αίσθηση άγχους όταν θα την στερείσαι. Είναι σαν τα τσιγάρα, πρέπει να το κόψεις σταθερά!
pagoto-1467-gallarge
5. Το τυρίΜπορείς να βάλεις το τυρί πάνω σε σχεδόν όλα τα φαγητά, στα σάντουιτς, στις πατάτες, στις σαλάτες… Αλλά είχες ποτέ σκεφτεί ότι είναι εξαιρετικά εθιστικό; Όχι μόνο έχει πολλά λιπαρά(που ενεργοποιούν τα κέντρα της απόλαυσης στον εγκέφαλό σου), αλλά μία παλιά έρευνα απέδειξε ότι το γάλα περιέχει ίχνη από μορφίνη που μπορεί να σε κάνει να νιώθεις καλύτερα. Ακόμα, στο τυρί υπάρχει μία χημική ουσία που ονομάζεται καζεΐνη και απελευθερώνει κάποιες ουσίες, τα καζεομορφινικά, τα οποία επίσης προκαλούν ένα αίσθημα ευφορίας.
tiri-1467-gallarge
6. Τα ποτά που περιέχουν καφεΐνηΟ καφές, τα αναψυκτικά τύπου κόλα, τα ενεργειακά ροφήματα είναι γεμάτα καφεΐνη. Φυσικά σίγουρα θα έχεις ακούσει μέχρι τώρα ότι η καφεΐνη είναι εξαιρετικά εθιστική, αλλά αυτό που μάλλον δεν γνωρίζεις είναι ότι τα συμπτώματα στέρησής της μπορεί να είναι πολύ άγρια. Όσο περισσότερο καφέ πίνεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, τόσο πιο πολύ θα τον λαχταράς όταν δε θα τον έχεις. Τότε, μπορεί να νιώσεις εναλλαγές στη διάθεσή σου, πονοκεφάλους, λιγούρες, αδυναμία συγκέντρωσης και άγχος που μπορεί να κρατήσουν ακόμα και για 1 βδομάδα! Αυτό συμβαίνει επειδή η καφεΐνη φράζει ορισμένους υποδοχείς που διαστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλό σου, προκαλώντας σου πονοκεφάλους. Απόφυγε την κατάχρηση, λοιπόν, όσο είναι νωρίς.
coffee-1467-gallarge
7. Οι τσίχλεςΟυσιαστικά, δεν εθίζεσαι στην ίδια την τσίχλα αλλά στο μάσημα. Όπως και οι καπνιστές, έτσι και αυτοί που μασούν τσίχλα εξαρτώνται από αυτήν την επαναλαμβανόμενη κίνηση. Εάν έχεις παθιαστεί με τις τσίχλες, τουλάχιστον να προτιμάς αυτές χωρίς ζάχαρη και αυτές που περιέχουν ξυλιτόλη για υγιή δόντια.
BubbleGum_1_0-1467-gallarge
Leave a comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s